Domeincheck Webmail
024-3724747
terug

E-mailaccounts

Veel gestelde vragen


Ik heb een hostaccount bij AGN, moet ik dan aparte e-maildiensten afnemen?
E-mailvoorzieningen zijn standaard bij onze hostingdiensten inbegrepen. Je hoeft niet los voor je e-mailaccounts te betalen als er een hostaccount aan je domeinnaam gekoppeld is.
Ik heb hostingpakket Office, maar wil meer e-mailadressen gebruiken. Kan dat?
Het hostingpakket bepaalt onder andere hoeveel e-mailaccounts je kunt gebruiken. Wil je meer e-mailadressen gebruiken, dan rekenen wij voor ieder extra e-mailaccount een bedrag van € 1,25 per maand. Het is dus niet nodig om over te schakelen naar een zwaarder hostingpakket als het alleen de e-mailadressen betreft.
Kan ik een automatische afwezigheidtekst instellen?
Ben je voor langere tijd niet in staat om je e-mail te bekijken, bijvoorbeeld in verband met vakantie, dan kun je een zogeheten autoresponder inschakelen. Dat doe je met de AGN MailManager (www.agnmailmanager.nl). Je kunt er ook voor kiezen dit kosteloos uit te laten voeren door een van onze medewerkers.
Kan mijn e-mail automatisch worden doorgestuurd naar een ander adres?
Met de AGN MailManager (www.agnmailmanager.nl) kun je een zogenoemd forward-adres invoeren. Ook is het geen enkel probleem om een van onze medewerkers hiervoor te benaderen. We stellen dit kosteloos voor je in zodat je mail automatisch doorgestuurd wordt naar een alternatief adres.
Hoe weet ik zeker dat mijn e-mail altijd binnen komt?
Storingsvrij e-mailverkeer is een vereiste. Om dit te garanderen heeft AGN zijn e-mailsystemen met extra zekerheid en fallback-systemen uitgebreid. Doet zich toch een storing voor, dan is een telefoontje (zonder wachtrijen) voldoende. Wij zorgen ervoor dat je weer over alle faciliteiten beschikt. In noodgevallen sturen we je e-mail zelfs per fax aan je door.
Kan ik e-mail van verschillende adressen ontvangen in dezelfde e-mailbox?
Je kunt verschillende e-mailadressen laten binnenkomen in dezelfde e-mailbox. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om zowel jan@mijnbedrijf.nl als j.jansen@mijnbedrijf.nl in dezelfde box te ontvangen.
Kan ik mijn e-mail ook raadplegen via internet?
Je kunt uw e-mail raadplegen via webmail. Daarvoor heb je geen apart programma nodig, Je leest en verstuurt je e-mail op agnmail.nl. Hier log je eenvoudig in met je e-mailadres en wachtwoord. Dit kan overal ter wereld zolang je toegang tot internet hebt.
Bij mijn huidige provider komen grote e-mails soms niet door. Hoe gaat dat bij AGN?
Veel aanbieders van e-maildiensten hanteren een maximale grootte van mails en bieden beperkte ruimte in de mailbox. Stuurt iemand je in die situatie een te grote mail of is uw mailbox te vol, dan komt nieuwe e-mail niet binnen. AGN legt geen beperkingen op: je e-mail komt altijd binnen, ongeacht de grootte. Geen gemiste mailtjes dus.
Kan ik mijn e-mail uitlezen op mijn mobiele telefoon?
De e-mailaccounts van AGN zijn zowel via het POP3-protocol als het IMAP-protocol uit te lezen. Dit zijn zeer gangbare protocollen. Met iedere mobiele telefoon die deze protocollen ondersteunt, kun je je AGN-mail raadplegen.
Kan ik mijn e-mailaccount bij AGN via iedere computer uitlezen?
Je kunt je e-mail uitlezen met iedere computer die beschikt over een e-mailprogramma, zoals het veelgebruikte Microsoft Outlook. Om hier gebruik van te maken voor je eenmalig je gebruikersnaam en wachtwoord in.
Daarnaast kun je je e-mail raadplegen via webmail. Je hebt dan geen apart e-mailprogramma nodig, maar leest en verstuurt je mail op www.agnmail.nl. Inloggen is eenvoudig met alleen een wachtwoord en je gebruikersnaam. Zodoende beschik je overal ter wereld over je mailverkeer.
Kan ik met meer personen hetzelfde adres uitlezen, ieder met een eigen computer?
Het is mogelijk om mail naar een bepaald adres automatisch in verschillende e-mailboxen af te leveren. Bijvoorbeeld: mail gericht aan verkoop@bedrijf.nl wordt afgeleverd in verkoper1@bedrijf.nl en verkoper2@bedrijf.nl.
Ik wil nieuwe e-mailadressen aanmaken. Hoe doe ik dat?
Dit kun je eenvoudig zelf doen via de AGN MailManager (www.agnmailmanager.nl). Ook kun je een e-mail sturen naar info@agn-online.nl, dan maakt AGN de gevraagde adressen voor je aan.
Wat is het verschil tussen een e-mailbox, een e-mailaccount en een e-mailadres?
Een e-mailbox en een e-mailaccount zijn twee woorden voor hetzelfde principe. Je kunt inloggen op je e-mailbox met een gebruikersnaam en een wachtwoord om je e-mail te raadplegen. Wanneer gewenst, laat je verschillende e-mailadressen uitkomen in één box.
In het uiterste geval laat je door middel van een ‘catch-all’ e-mailbox alle mail binnenkomen die voor een domeinnaam bestemd is, ongeacht wat er voor het @-teken staat. Meestal is het praktisch om per gebruiker een aparte e-mailbox te hebben, waarop één of meer adressen worden uitgelezen.
Kan ik mijn e-mail uitlezen via het IMAP-protocol?
De e-mailaccounts van AGN zijn zowel via het POP3-protocol als het IMAP-protocol uit te lezen.
Terug

Laatste nieuws