Domeincheck Webmail
024-3724747
terug

Webhosting

Veel gestelde vragen


Hoe zorgt AGN voor een snelle laadtijd van onze site of webapplicatie?
Het AGN-serverpark is rechtstreeks gekoppeld aan de hoofdaders van het Europese internet met maar liefst drie Internet Exchange Points in Europa: Amsterdam, Brussel en Frankfurt. Daarnaast gebruikt AGN de meest moderne netwerkapparatuur en serverclusters.

Loadbalancers schakelen automatisch extra servers bij als een site het te druk krijgt. Bovendien hanteert AGN ruime marges in servers en systemen. Dit alles zorgt ervoor dat sites die AGN host, snel inladen.
Is onze site of webapplicatie altijd bereikbaar?
AGN beschikt over meerdere hostingplatforms en heeft alle systemen meervoudig uitgerust. De uptime van onze hostingdiensten is zelfs hoger dan 99,99%.

Is er een probleem bij een hoofdsysteem, dan wordt het verkeer automatisch omgeleid naar een van de fallback-systemen. Het hoofdserverpark bevindt zich in Amsterdam. Daarnaast beschikt AGN over twee fallback-datacenters.

Ook alle verbindingen zijn meervoudig uitgevoerd. Valt een verbinding uit, dan wordt deze automatisch overgenomen door een fallback-verbinding.
Kan AGN invloed uitoefenen op onze positie in zoekmachines?
Voor alle sites die we hosten, verzorgen we de periodieke aanmelding bij zoekmachines. Deze sites maken onderdeel uit van eenzelfde technisch cluster, wat de score van iedere afzonderlijke site vergroot.
Kunnen wij in het buitenland onze e-mail raadplegen?
Je kunt je e-mail overal ter wereld via het internet lezen op www.agnmail.nl. Zodoende heb je je e-mail altijd bij de hand, ook als je niet op kantoor bent.
Lopen wij het risico om e-mail te missen bij een storing?
Zonder e-mail is een moderne bedrijfsvoering ondenkbaar. Storingsvrij e-mailverkeer is daarom een vereiste. Om dit te garanderen heeft AGN zijn e-mailsystemen met extra zekerheid en fallback-systemen uitgebreid.
Maakt AGN regelmatig back-ups?
AGN maakt en test back-ups. Daarbij zorgen we ervoor dat we bij calamiteiten een situatie met één druk op de knop kunnen herstellen. Veel van onze bestanden en processen worden in een doorlopend back-up-proces zekergesteld (mirrorsystemen en redundante systemen). Van de overige bestanden maken we ten minste eenmaal per 24 uur een back-up.
Moet er extra betaald worden als onze website vaak bezocht wordt?
AGN Business Internet hanteert bij nagenoeg alle hostingdiensten een ‘all in’ tarief. Hoe vaak je website bezocht wordt of hoeveel e-mailverkeer je ook hebt, AGN stuurt geen ‘verrassingsrekeningen’ achteraf. Alleen de pakketten Lite en Office hanteren een datalimiet.
Kunnen wij terecht met technische vragen?
Kom je ergens niet uit of zoek je naar die ene tip? Dan kun je ons altijd even bellen of mailen. Bij AGN werken enthousiaste professionals met uiteenlopende disciplines, die hun kennis graag met je delen. De vragen die je per e-mail stelt, beantwoorden we direct.
Moeten wij bang zijn dat onze site of webapplicatie wordt gehackt?
Een geslaagde hackpoging is nooit 100% uit te sluiten, maar wij hebben het risico daarop enorm teruggedrongen. Onze firewall-systemen vormen een machinepark op zich. We houden ons ononderbroken met dit onderwerp bezig en zorgen ervoor dat onze systemen de nieuwste gevaren het hoofd kunnen bieden. Op basis van de laatste stand van de techniek passen we de firewalls voortdurend aan.
Hoe controleert AGN of alles goed gaat?
Een kwaliteitsbewakingssysteem garandeert de voortdurende beschikbaarheid van voldoende bandbreedte. Daarnaast waakt een monitorsysteem 24 uur per dag over het correct functioneren van alle delen van het serverpark. Wij beschikken over een eigen 24*7-storingsdienst zodat we onmiddellijk kunnen ingrijpen als er iets misgaat.
Terug

Laatste nieuws